zondag 8 april 2012

If You Believe in Yourself Anything is Possible

Update: Het is vandaag eerste paasdag, alweer 8 april 2012. Nog precies 5 weken tot de eerste van de vijf belangrijke wedstrijden van komend seizoen. De UT Team Triathlon, als eerste wedstrijd voor de Eredivisie Triathlon. De wedstrijden waarbij ik echt moet gaan vlammen, om te laten zien wie ik ben en wat ik kan. Hoogste tijd om in vorm te komen, maar zal dat lukken?

De hele winter vele langzame, hele langzame kilometers gezwommen. De nieuwe manier van trainen! Vijfentwintig tot dertig seconde boven 100m kilometertijd. Om zodoende mijn basissnelheid te doen verhogen. De eerste maanden was wennen, ik had nog geen vertrouwen in de methode. Enigszins wat vertrouwen in mijn trainer, maar verder ook niet. Een kleine 4 weken geleden ben ik begonnen met lichte snelheidstrainingen en dit heeft nu al gerelateerd in een kilometertijd van 12’17”. Ongelofelijk was het de avond na het zwemmen. Klopt het wel? Heb ik niet gewoon 50m te weinig gezwommen? Maar na de 20x100m van de eerst volgende training was het zeker, het klopt en daar ben ik blij mee.

Mijn Focus Variado heb ik 2 jaar geleden gekocht om eens te kijken wat de triathlon sport nou eens is. En ja het bevalt, maar het niveau voor deze Focus heb ik inmiddels wel ontgroeid. Dus druk bezig met het oriënteren naar een  nieuwe race/tijdritfiets combinatie. Maar ja, geld, dat groeit helaas nog niet op mijn rug (jammer). Dus dromen en veel sparen om volgend jaar mijn intrede te doen op een nieuwe Stevens Bike (hopelijk). Maar om nu weer terug te keren naar het heden. Fietsen gaat goed, koersen gaat redelijk, kan beter. Maar we zijn op de goede weg. Nog 5 weken.

Dan het laatste onderdeel, hardlopen. Zoals eerder verteld ben ik sinds oktober/november geblesseerd geweest. De laatste 1,5 maand gaat het gelukkig steeds beter. Doordat ik twee blessures heb gehad, waar zoveel tijd overheen is gegaan ben ik nu heeél langzaam aan het opbouwen. En dat gaat goed. Vandaag heerlijk 20’ ingelopen, daarna 4x1,25km op interval  tempo, met als afsluiter 10’ uitlopen. En dat zonder pijn J.

Dus om af te sluiten op de vraag of ik op tijd in vorm kom? Ja! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten