zaterdag 6 augustus 2011

Goede voorbereiding voor eerste OD ; Triathlon Veenendaal

Na 1,5 jaar dat ik nu aan triathlon doe moet het er dan eindelijk van komen. Mijn eerste Olympic Distance triathlon (1500m zwemmen, 40km fietsen en afsluiten met 10km hardlopen), en wel die van Veenendaal. Streeftijden/posities zal ik deze keer niet hebben, spannend dat is het wel. Voornamelijk lekker sporten en het gevoel hebben dat het me goed afgegaan is. Het afsluitende looponderdeel zie ik nog wel als een lastige hobbel, maar doordat ik net terugkom van twee weken Pyreneeën, Font Romeu, 1800 meter hoogte (‘hoogte stage’), en vlak daarvoor 3 dagen trainingsstage NTC gehad heb. Denk ik toch dat het goed moet komen.
Aangezien ik het niet kan laten en je natuurlijk altijd toch aan die overwinning denkt, zal dit de tactiek worden. Bij mijn eerste OD zal dit dan ook geen geheim zijn. Laatste maand zijn de zwemtrainingen qua omvang flink toegenomen, dus bij de eerste zwemmers het water uit komen zal dan ook het doel worden. Gevolgd door een snelle T1, waarbij tijdwinst geboekt moet worden op de concurrentie. Daarna mijn favoriete onderdeel, het fietsen. Waarbij ik niet te gehaast moet beginnen, maar wat waarschijnlijk wel gebeurd :). Daarna gedurende de race het tempo wat opvoeren om het daarna in de laatste kilometers weer wat te verzachten om optimaal aan het lopen te kunnen beginnen. Het lopen zal waarschijnlijk gewoon simpel weg overleven zijn en dat zal dat ook mijn taak worden. Kapot over de finish heen komen.
Alvast een paar foto’s van vorig jaar, om in de sfeer te komen. Na de race zal hier ook het wedstrijdverslag komen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten